Kursinformation

YOGA HARMONI - Lugn, energigivande och kraftfull yoga. Terapeutisk yoga som medför stressreducering och harmoni på alla plan. Inriktning de- stress och läkning. Bra för hormonsystem, binjurar, hjärta, lungor, nacke och rygg. Yogan innefattar andningsträning, mjuka yogarörelser, avslappning och meditation. Behövs inga förkunskaper. En termin innefattar 12 ggr.

HELHETSYOGA - Yoga för dig provat yoga och vill gå djupare i yogan utifrån det energimässiga synsättet med mer krävande övningar och djupgående pass. Vi gör pass terminsvis utifrån olika system som ayurveda, de tio kropparna, chakrasystemet, inre kraft och balans för  femin & maskulin energi. En termin innefattar 12 ggr.

GRAVIDYOGA - Yoga för dig som stärker dig som gravid och förbereder dig inför förlossningen. Yoga för gravida syftar till att skapa förening och harmoni mellan kropp och sinne. Du stärker din kropp på flera plan och du lär dig inte bara att slappna utan också att fokusera. Din kroppsmedvetenhet och din intuitiva förmåga stärks också med hjälp av gravidyoga och du får kontroll över din andning, vilket kommer vara till stor hjälp vid det kommande förlossningsarbetet. Flera internationella studier visar att kvinnor som tränar yoga för gravida får mycket mindre ont och yogan hjälper också till att förbättra sömnen och minska stress och oro. Blivande mammor som tränade yoga hade också bättre blodtrycksnivå än de som inte gjorde det. Yoga för gravida gör Dig starkare, både fysiskt och mentalt och den hjälper Dig att bättre klara påfrestningar och stress – inte bara inför förlossningen utan över huvudtaget i ditt dagliga liv.Yogan innefattar andningsträning, medveten närvaro, inre fokuseringsträning, mjuka och effektiva yogarörelser, djupavslappning och meditation. Ingen förkunskap krävs. Du kan börja hur tidigt du vill i graviditeten. Du kan välja mellan att gå 5 eller 10 ggr beroende på vad som passar dig och hur långt du har kvar av graviditeten.

 

Kom ihåg att:

Du gör yoga så gott du kan,

det behöver inte vara perfekt.

Yogan är tillfället att släppa all prestation. 

Du tränar genom yogan att acceptera

 och bli medveten om dig själv, utan att döma dig själv.